www.ayder.com.tr internet sitesinin faaliyetlerini yürüten Mutlukent mah. 1961 Cad. No:11 Ümitköy Çankaya/Ankara adresinde mukim Ayder Seyahat Turizm A.Ş. (Bundan böyle “Ayder Turizm” olarak anılacaktır).
www.ayder.com.tr internet sitesine üye olan internet kullanıcısı (Bundan böyle "Üye" olarak anılacaktır)
İşbu Sözleşme’nin konusu Ayder Turizm’in sahip olduğu internet sitesi www.ayder.com.tr‘den üyenin faydalanma şartlarının belirlenmesidir.
h.Üye, diğer internet kullanıcılarının yazılımlarına ve verilerine izinsiz olarak ulaşmamayı veya bunları kullanmamayı kabul etmiştir. Aksi takdirde, bundan doğacak hukuki ve cezai sorumluluklar tamamen üyeye aittir.
İşbu sözleşme üyenin üyeliğini iptal etmesi veya Ayder Turizm tarafından üyeliğinin iptal edilmesine kadar yürürlükte kalacaktır. Ayder Turizm üyenin üyelik sözleşmesinin herhangi bir hükmünü ihlal etmesi durumunda üyenin üyeliğini iptal ederek sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilecektir.
Üyenin, üyelik kaydı yapması, üyenin üyelik sözleşmesinde yer alan tüm maddeleri okuduğu ve üyelik sözleşmesinde yer alan maddeleri kabul ettiği anlamına gelir. İşbu Sözleşme üyenin üye olması anında akdedilmiş ve karşılıklı olarak yürürlüğe girmiş kabul edilir.
www.ayder.com.tr sitesinin tüm kullanım ve içerik hakları saklıdır. Sitenin tüm hakları, sahibi olan firma Ayder Seyahat Turizm A.Ş’ye aittir. İzinsiz kullanımı yasaktır.
Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası
Web Sitesi Gizlilik Sözleşmesi
Bu web sitesini ziyaret etmeniz ve bu site vasıtasıyla sunduğumuz hizmetlerden yararlanmanız sırasında, size ve talep ettiğiniz hizmetlere ilişkin olarak elde ettiğimiz bilgilerin ne şekilde kullanılacağı ve korunacağı, işbu "Gizlilik Politikası"nda belirtilen şartlara tabidir. Bu web sitesini ziyaret etmekle ve bu site vasıtasıyla sunduğumuz hizmetlerden yararlanmayı talep etmekle işbu "Gizlilik Politikası"nda belirtilen şartları kabul etmektesiniz.
I. Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikasının amacı
Bugüne kadar Ayder Turizm olarak uğraştığımız işlerin hassasiyeti gereğince müşterilerimizden ya da müşteri adaylarımızdan gelen veriler gizli tutulmuş ve hiçbir zaman üçüncü kişilerle paylaşılmamıştır. Kişisel verilerin korunması, şirketimizin temel politikasıdır. Herhangi bir yasal düzenleme olmadan önce de şirket ve iştiraklerimiz, kişisel verilerin gizliliğine büyük önem vermiş ve bunu bir çalışma ilkesi olarak benimsemiş ve çalışanlarına da bu ilke doğrultusunda çalışma talimatlarını vermiştir. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun getirdiği bütün sorumluluklara uymayı da Ayder Turizm olarak taahhüt etmekteyiz. Şirketimizin kişisel verilerin korunmasına ilişkin prensipleri, iştiraklerimizi de kapsamaktadır.
II. Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikasının kapsamı ve değiştirilmesi
Şirketimiz tarafından hazırlanan bu Politika, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na ("KVKK") uygun olarak hazırlanmıştır. Kanun, bugün itibariyle bütün hükümleri ile yürürlüğe girmiştir. Sizlerden rızanızla ya da Kanunda sayılan diğer hukuka uygunluk gereği elde edilmiş veriler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin daha kaliteli hale getirilmesi, sizlere sunulan hizmetlerin ve kalite politikamızın iyileştirilmesi amacıyla kullanılacaktır. Yine elimizdeki bazı veriler ise, kişisel olmaktan çıkarılmakta ve anonimleştirilmektedir. Bu veriler, istatistiki amaçlarla kullanılan verilerdir ve Kanun uygulamasına ve Politikamıza tabi değildir. Ayder Turizm Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası, müşterilerimizin, müşteri adaylarımızın, çalışanlarımız ile bizimle çözüm ortaklığı içinde çalışan şirketlerin müşterileri ve çalışanlarının ya da diğer kişilerin otomatik olarak elde edilen verilerinin korunmasını amaçlar ve bunlara ilişkin düzenlemeleri içerir.
Şirketimiz, politikamızı ve Yönetmeliğimizi - Kanuna uygun olmak ve kişisel verilerin daha iyi korunması şartı ile- değiştirme hakkına sahiptir.
III. Kişisel verilerin işlenmesi ile ilgili temel kurallar
a) Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma: Ayder Turizm, topladığı ya da kendisine diğer şirketlerden gelen verilerin kaynağını sorgular ve bunların hukuka uygun ve dürüstlük kuralları çerçevesinde elde edilmesine önem verir. Bu çerçevede Ayder Turizm'nin sunduğu hizmetleri satan üçüncü taraflara (acentelerin ve diğer aracı kurumların da) kişisel verilere korunması amacıyla gerekli uyarı ve bildirimleri yapar.
b) Doğru ve gerektiğinde güncel olma: Ayder Turizm, kurum bünyesinde bulunan bütün verilerin doğru bilgi olmasına, yanlış bilgi içermemesine ve nihayet kişisel verilerde değişiklik olduğu takdirde bunları kendisine iletildiği takdirde güncellemeye önem verir.
c) Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme: Ayder Turizm, ancak sunduğu ve hizmet sırasında kişilerden onayını aldığı amaçlarla sınırlı şekilde verileri işler. İş amacı dışında verileri işlemez, kullanmaz ve kullandırtmaz.
d) İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma: Ayder Turizm, sadece verileri işlendikleri amaçla sınırlı ve hizmetin gerektirdiği ölçüde kullanır.
e) İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme: Ayder Turizm, sözleşmeler kaynaklı verileri Kanunun ihtilaf çıkma süreleri, ticaret ve vergi hukukunun gereklilikleri kadar bünyesinde muhafaza eder. Buna karşın bu amaçlar ortadan kalktığında veriyi siler ya da anonimleştirir.
Önemle belirtelim ki, Ayder Turizm, verileri ister rıza isterse kanuna uygun bir şekilde toplamış ya da işlemiş olsun yine de yukarıda sıraladığımız bu ilkeler geçerlidir.
Kişisel Verileri Koruma Kanunu m.11'e göre aşağıda sayılan haklarınız bulunmaktadır. Bu haklarınızı kolaylaştırmak için sizler için ayrıca bir başvuru formu da Ayder Turizm tarafından hazırlanmıştır.
Kişisel verileri işlenen kişiler, Ayder Turizm tarafından web sayfamızda duyurulan ilgilimize başvurarak kendi verisi ile ilgili olarak;
a) Kişisel verinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
b) Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
c) Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
ç) Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
d) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
e) Kanunda öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
f) (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
g) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
ğ) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme,
haklarına sahiptir. Ayder Turizm olarak bu haklara saygılıyız.
Azami Tasarruf İlkesi/Cimrilik İlkesi
Azami tasarruf ilkesi ya da cimrilik ilkesi adı verilen bu ilkemize göre Ayder Turizm'ye ulaşan veriler, ancak gerekli olduğu kadar sisteme işlenir. Bu nedenle hangi verileri toplayacağımız amaca göre belirlenir. Gerekli olmayan veriler toplanmaz. Şirketimize intikal eden diğer veriler de aynı şekilde şirket bilişim sistemlerine aktarılır. Fazlalık bilgiler, sisteme kaydedilmez, silinir ya da anonim hale getirilir. Bu veriler, istatistiki amaçlarla kullanılabilir. özel nitelikli verilerden sağlık verileri sadece müşterilere daha iyi hizmet vermek ve onların sağlığını korumak amacıyla alınır ve sistemde özenle tutulur.
Kişisel Verilerin Silinmesi
Kanunen saklanması gereken sürelerin dolması, yargı süreçlerinin tamamlanması ya da diğer gereklilikler ortadan kalktığında şirketimiz tarafından bu veriler kendiliğinden ya da ilgili kişinin talebi üzerine kişisel veriler silinir, yok edilir ya da anonim hale getirilir.
Doğruluk ve veri güncelliği
Ayder Turizm bünyesinde bulunan veriler, kural olarak ilgili kişilerin beyanı üzerine beyan ettiği şekilde işlenir. Ayder Turizm, müşteriler ya da Ayder Turizm ile temas kuran kişilerin beyan ettiği verilerin doğruluğunu araştırmak zorunda olmadığı gibi bu hukuken ve çalışma ilkelerimiz nedeniyle de yapılmaz. Beyan edilen veriler, doğru kabul edilir. Kişisel verilerin doğruluğu ve güncelliği ilkesi Ayder Turizm tarafından da benimsenmiştir. Şirketimizin kendisine ulaşan resmî belgelerden veya ilgilisinin talebi üzerine işlemiş olduğu kişisel verileri günceller. Bunun için gerekli önlemleri alır.
Gizlilik ve Veri Güvenliği
Kişisel veriler gizlidir ve Ayder Turizm de bu gizliliğe riayet etmektedir. Kişisel verilere şirket içinde ancak yetki verilmiş kişiler ulaşabilir. Ayder Turizm tarafından toplanan kişisel verilerin korunması ve yetkisiz kişilerin eline geçmemesi ve müşterilerimizin ve müşteri adaylarımızın mağdur olmaması için gerekli teknik ve idari bütün tedbirler alınmaktadır. Bu çerçevede yazılımların standartlara uygun olması, üçüncü partilerin özenle seçilmesi ve şirket içinde de veri koruma politikasına riayet edilmesi sağlanmaktadır.
IV. Veri işleme amaçları
Ayder Turizm'nin kişisel verileri toplanması ve işlenmesi aydınlatma metninde belirtilen amaçlar doğrultusunda icra edilecektir. Veriler, sözleşmenin kurulması ve müşterilere daha iyi hizmet sağlanması amacıyla toplanmakta ve işlenmektedir.
V. Müşteri, muhtemel müşteri ve iş ve çözüm ortakları verisi
Sözleşme ilişkisi için verinin toplanması ve işlenmesi
Müşterilerimiz ve muhtemel müşterilerimizle bir sözleşme ilişkisi kurulmuş ise, toplanmış olan kişisel veriler, müşterinin onayı alınmaksızın kullanılabilir. Ancak bu kullanım, sözleşme amacı doğrultusunda gerçekleşir. Sözleşmenin daha iyi icrası ve hizmetin gereklilikleri ölçüsünde veriler kullanılır ve gerektiğinde müşterilerle irtibata geçilerek güncellenir. Buna karşın müşteri adaylarımızın (muhtemel müşteri) bize kendileri tarafından bırakmış olduğu veriler, onlara sonrasında daha kolay ve kaliteli hizmet sunmak için işlenir. Bu veriler talepleri halinde bir sözleşme ilişkisine dönüşmemişse silinir.
İş ve çözüm Ortakları Verileri
Ayder Turizm, gerek iş gerekse çözüm ortakları ile veri paylaşımı yaparken hukuka uygun davranmayı ilke edinir. İş ve çözüm ortakları ile veri gizliliği taahhüdü ile ve ancak hizmetin gerektirdiği kadar veri paylaşılmakta ve bu taraflardan mutlaka veri güvenliğinin alınmasına ilişkin tedbirleri almaya zorlanmaktadır.
Reklam amaçlı veri işleme
E-Ticaretin Düzenlenmesi Hk. Kanun ile Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hk. Yönetmeliğe uygun olarak ancak önceden onay alınan kişilere reklam amaçlı elektronik ileti gönderilebilir. Reklamın gönderileceği kişinin onayının açık bir şekilde mevcudiyeti şarttır. Yine aynı mevzuat uyarınca belirlenen "onay"ın detaylarına Ayder Turizm riayet etmektedir. Alınacak onay, şirketinizin mal ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak, işletmesini tanıtmak ya da kutlama ve temenni gibi içeriklerle tanınırlığını artırmak amacıyla alıcıların elektronik iletişim adreslerine gönderdiği tüm ticari elektronik iletileri kapsamalıdır. Bu onay, yazılı olarak fiziki ortamda veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir. önemli olan, alıcının ticari elektronik ileti gönderilmesini kabul ettiğine dair olumlu irade beyanı, adı ve soyadı ile elektronik iletişim adresinin bulunmasıdır.
Şirketin hukuki yükümlülüğü veya kanunda açıkça öngörülmesi sebebiyle yapılan veri işlemleri
Kişisel veriler, işlemenin ilgili mevzuatta açıkça belirtilmesi veya mevzuatla belirlenen bir hukuki yükümlülüğün yerine getirilmesi amacıyla ayrıca onay alınmadan işlenebilir. Veri işlemlerinin tür ve kapsamı, yasal olarak izin verilen veri işleme faaliyeti için gerekli olmalı ve ilgili yasal hükümlere uygun olmalıdır.
Şirketin veri işlemesi
Şirketin sunduğu hizmet ve meşru amaçları doğrultusunda kişisel veriler işlenebilir. Ancak veriler hiçbir şekilde hukuka aykırı hizmetler için kullanılamaz.
Özel nitelikli verilerin işlenmesi
Kanun'a göre Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkümiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri özel nitelikli kişisel veridir. Ayder Turizm ayrıca, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, ayrıca Kurul tarafından belirlenen yeterli önlemleri alır.
Ayder Turizm, hizmetlerin daha iyi verilebilmesi için kişilerin onayı ile özel nitelikli verileri ancak toplandıkları amaç için işleyebilir.
Otomatik sistemlerle işlenen veriler
Otomatik sistemler aracılığı ile işlenen veriler konusunda Ayder Turizm, Kanuna uygun davranır. Kişilerin açık rızası olmaksızın bu verilerden elde edilen bilgiler kişi aleyhine kullanılamaz. Ancak Ayder Turizm, kendi sistemindeki verileri kullanarak işlem yapacağı kişilerle ilgili kararlar alabilir.
Kullanıcı bilgileri ve internet
Ayder Turizm'ye ait web siteleri ve diğer sistemlerde veya uygulamalarda kişisel verilerin toplanması, işlenmesi ve kullanılması durumunda ilgili kişiler gizlilik bildirimi ile ve gerekirse çerezler hakkında bilgilendirilir. Kişiler, web sayfalarındaki uygulamalarımız konusunda bilgilendirilir. Kişisel veriler, hukuka uygun olarak işlenecektir.
İşlevsel ve Analitik
çerezler tercihlerinizi hatırlamak, internet sitesinin etkin şekilde kullanılması, sitenin kullanıcı isteklerine cevap verecek şekilde optimize edilmesi ve ziyaretçilerin siteyi nasıl kullandığı hakkında verileri içerir. Niteliği gereği bu türdeki çerezler kullanıcı adı vb. kişisel bilgilerinizi içerebilir.
VI. çalışanlarımıza ait veriler
İş ilişkisi için verilerin işlenmesi
çalışanlarımızın kişisel verileri, iş ilişkileri ve sağlık sigortası bakımından gerekli olduğu kadarıyla onay alınmaksızın işlenebilir. Ancak Ayder Turizm, çalışanlarına ait verilerin gizliliği ve korunmasını temin eder.
Hukuki Yükümlülükler Gereği İşleme
Ayder Turizm, çalışanlarına ait kişisel verileri, işlemenin ilgili mevzuatta açıkça belirtilmesi veya mevzuatla belirlenen bir hukuki yükümlülüğün yerine getirilmesi amacıyla ayrıca onay alınmadan verileri işleyebilir. Bu husus, kanundan kaynaklanan yükümlülüklerle sınırlıdır.
çalışanların Yararına İşlemeler
Ayder Turizm, özel sağlık sigortaları gibi şirket çalışanlarının menfaatine olan işlemler için onay almaksızın kişisel verileri işleyebilir. İş ilişkilerinden kaynaklanan ihtilaflar için de Ayder Turizm, çalışanlara ait verileri işleyebilir.
özel nitelikli verilerin işlenmesi
Kanun'a göre Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkümiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri özel nitelikli kişisel veridir. Ayder Turizm ayrıca, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde, ilgili kişinin onayı yanında ayrıca Kurul tarafından belirlenen yeterli önlemlerin alır. özel nitelikli kişisel veriler kişinin onayı olmaksızın ancak Kanunda izin verilen hallerle ilgili ve sınırlı olarak işlenebilir. çalışanlarımızın sigorta ve sağlık hizmetlerinden yararlanabilmesi için kendilerinden alınmış olan nitelikli veriler sadece amaca özgülenerek kullanılır.
Otomatik sistemlerle işlenen veriler
çalışanlarla ilgili olarak otomatik sistemlerle ilgili olarak işlenen veriler, şirket içi terfilerde ve performans değerlendirmelerinde kullanılabilir. çalışanlarımız aleyhine çıkan sonuca itiraz etme hakkına sahiptir ve bunu şirket içi prosedürlere uyarak gerçekleştirirler. çalışanların itirazları da yine şirket içinde değerlendirilir.
Telekomünikasyon ve internet
Şirket içinde çalışanlara tahsis edilen bilgisayar, telefon, e-posta ve diğer uygulamalar çalışana sadece iş amacı ile tahsis edilmiştir. çalışan şirketin kendisine tahsis ettiği bu vasıtaların hiç birini özel amaçları ve iletişimi için kullanamaz. Şirket bu araçlar üzerindeki bütün verileri kontrol edebilir ve denetleyebilir. çalışan, işe başladığı andan itibaren kendisine tahsis edilen bilgisayarda, telefonlarda ya da diğer araçlarda iş dışında başka bir veri ya da bilgi bulundurmayacağını taahhüt etmektedir.
VII. Kişisel verilerin yurt içi ve dışına aktarılması
Kişisel veriler, Ayder Turizm tarafından hizmetin görülebilmesi amacıyla iş ve çözüm ortakları ile ve Ayder Turizm iştirakleri ile paylaşılabilir.
Ayder Turizm, kişisel verileri aşağıda belirtilen kişi ve kurumlara belirli amaçlarla aktarabilecektir;
İş ortaklığının kurulma amaçlarının yerine getirilmesini temin etmek amacıyla sınırlı olarak Ayder Turizm'nin iş ortaklarına,
Şirketimizin tedarikçiden dış kaynaklı olarak temin ettiği ve Şirketimizin ticari faaliyetlerini yerine getirmek için gerekli hizmetlerin Şirketimize sunulmasını sağlamak amacıyla sınırlı olarak Ayder Turizm'nin tedarikçilerine,
Şirketimizin iştiraklerin de katılımını gerektiren ticari faaliyetlerinin yürütülmesini temin etmekle sınırlı olarak Ayder Turizm'nin çözüm ortaklarına,
Ayder Turizm'nin iştiraklerine.
Ayder Turizm, kanunda Kurul tarafından belirlenen şartlar dahilinde kişisel verileri Kanundaki diğer şartlara uygun olarak ve kişinin onayına bağlı olarak yurt içi ve yurt dışına aktarma yetkisine sahiptir.
VIII. İlgili kişinin hakları
Ayder Turizm, Kanun kapsamında ilgili kişinin veri işlenmeden önce onayını alma hakkının olduğunu, verinin işlenmesinden sonra ise verisinin kaderini tayin etme hakkına sahip olduğunu kabul etmektedir.
Ayder Turizm tarafından web sayfamızda duyurulan ilgilimize başvurarak kişisel verilerle ilgili olarak;
a) Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
b) Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
c) Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
ç) Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
d) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
e) 7 nci maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
f) (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
g) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
ğ) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme, hakkına sahiptir.
Buna karşın, Şirket içinde anonimleştirilmiş verilerle ilgili olarak kişilerin bir hakkı bulunmamaktadır. Ayder Turizm, kişisel verileri, iş ve sözleşme ilişkisi gereğince, bir yargısal görevin ya da devlet otoritesinin Kanuni yetkilerini kullanması amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca paylaşabilir.
Kişisel veri sahipleri yukarıda belirtilen haklarına ilişkin taleplerini Şirket resmi internet adresi www.ayder.com.tr adresinde bulunan başvuru formunu eksiksiz doldurarak ve ıslak imza ile imzalayarak …. adresine, iadeli taahhütlü mektupla ve kimlik fotokopileriyle (nüfus cüzdanı için sadece ön yüz fotokopisi olacak şekilde) göndererek Şirkete iletebileceklerdir. Başvurularınız, başvurunuzun içeriğine göre en kısa sürede ya da şirketimize ulaşmasından sonra en geç 30 gün içinde cevaplanacaktır. Başvurularınızı, iadeli taahhütlü mektupla yapmanız gerekmektedir. Ayrıca başvurularınızın sadece sizlerle ilgili kısmı cevaplanacak olup, eşiniz, yakınınız ya da arkadaşınız hakkında yapılan bir başvuru kabul edilmeyecektir. Ayder Turizm, başvuru sahiplerinden başkaca ilgili bilgi ve belge talep edebilir.
IX. Gizlilik İlkesi
İster çalışanlar isterse diğer kişilerin Ayder Turizm'deki verileri gizlidir. Hiç kimse sözleşme ya da kanuna uygunluk olmaksızın başkaca hiçbir amaç için bu verileri kullanamaz, kopyalayamaz, çoğaltamaz, başkalarına aktaramaz, iş amaçları dışında kullanamaz.
X. İşlem güvenliği
Ayder Turizm tarafından toplanan kişisel verilerin korunması ve yetkisiz kişilerin eline geçmemesi ve müşterilerimizin ve müşteri adaylarımızın mağdur olmaması için gerekli teknik ve idari bütün tedbirler alınmaktadır. Bu çerçevede yazılımların standartlara uygun olması, üçüncü partilerin özenle seçilmesi ve şirket içinde de veri koruma politikasına riayet edilmesi sağlanmaktadır. Güvenliğe ilişkin önlemler, sürekli olarak yenilenmekte ve geliştirilmektedir.
XI. Denetim
Ayder Turizm, kişisel verilerin korunması konusunda gerekli iç ve dış denetimleri yaptırır.
XII. İhlallerin Bildirimi
Ayder Turizm, kişisel verilerle ilgili herhangi bir ihlal olduğu kendisine bildirildiğinde söz konusu ihlali gidermek için derhal harekete geçer. İlgilinin zararını en aza indirir ve zararı telafi eder. Kişisel verilerin dışarıdan yetkisiz kimselerce ele geçirildiğinde durumu derhal Kişisel Verileri Koruma Kurulu'na bildirir.
Kişisel verilerinizde değişiklik yapma isteğinizi, veri@ayder.com.tr adresine mail olarak iletiniz.
Ayder Seyahat Turizm A.Ş.
Adres: Mutlukent Mah. 1961 Cad. No:11
Ümitköy Çankaya/Ankara
AYDER SEYAHAT TURİZM A.Ş. TUR KAYIT SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 : TARAFLAR
Bir tarafta Mutlukent Mah. 1961 Cad. No:11 Ümitköy Çankaya/Ankara/Türkiye adresinde ikamet eden AYDER SEYAHAT TURİZM A.Ş.(Kısaca Ayder / Acente olarak anılacaktır) ile diğer tarafta rezervasyonu yaptıran ve yukarıda adresi belirtilen (Kısaca Rezervasyon Sahibi / Katılımcı / Misafir / Müşteri /Rezervasyon Sahibi / Yolcu olarak anılacaktır) arasında; aşağıda belirtilen hususlarda tam bir anlaşmaya varmışlardır.
MADDE 2 : KONU
İş bu sözleşme müşterinin, Acente vasıtası ile aşağıda açıklanan koşullar çerçevesindeki Tur / Otel Kayıt Rezervasyonunu ve İndirim aldığı ve/veya alabileceği hizmetleri içerir.
MADDE 3 : UYGULAMA
3-1) Yurtiçi/Yurtdışı turlarda nüfus cüzdanlarının/pasaportlarının yolcuların yanlarında bulunması gerekmektedir. Otel/ tur kayıt işlemleri esnasında tüm katılımcılar doğum tarihi, TC kimlik numarası ile iletişim bilgilerini doğru ve eksiksiz olarak beyan etmek zorundadır. Yanlış beyan edilen her bilgiden doğmuş/ doğacak olan tüm yaptırımlardan katılımcı sorumludur.
3-2) Havayolu ile ulaşımlarda, havayolu şirketinden kaynaklanan sebeplerle uçuş saatinin ve uçak tipinin değişebileceği hususu rezervasyon sahibi tarafından kabul edilmiştir. Bu konuda sözleşme sırasında özel uyarı ve bilgilendirme yapılmış sayılır.
3-3) Ulaşım dahil turlarda buluşma saati, otobüs ulaşımlarında hareket saatinden yarım saat önce ve uçak ulaşımlarında ise hareket saatinden iki saat öncedir. Katılımcıların acentenin belirlemiş olduğu biniş / iniş noktalarında belirlenen zamanda hazır bulunması ve tur bitimi farklı rotalardan iniş talep etmemeleri gerekir. Katılımcının zamanında hareket noktasında bulunmaması nedeniyle seyahate katılamaması halinde ücret iadesi talep etme hakkı bulunmamaktadır. Bu durumda katılımcı kendi imkanları ve bedeli kendisi tarafından karşılanmak kaydı ile turun bulunduğu noktaya ulaşarak tura ulaştığı noktadan itibaren katılabilir.
3-4) Tura katılan yolcular, tur esnasında yapılan video ve fotoğraf çekiminin Ayder tarafından reklam amaçlı kullanılmasına ve tur dönüşü doldurulan anket formlarındaki değerlendirmelerin ve yorumların kullanılmasına izin vermiş sayılır. Ayrıca verilen bilgiler çerçevesinde Ayder tarafından tanıtım için gönderilen e-mail ve sms'ler için izin vermiş sayılır. Katılımcı, sözleşme konusu hizmetin ifası kapsamında acenteye temin ettiği ve/veya aktardığı her türlü verinin (bundan sonra ‘Kişisel Veriler’ olarak anılacaktır) elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, sınıflandırılması, idari kuruluşların denetimi amacıyla bu maddede sayılan ve/veya benzeri düzenleyici kuruluşlarla paylaşılması dâhil ancak bunlarla sınırlı olmaksızın Sözleşme konusu hizmetin ifası için gereken veriler üzerinde her türlü işlemeyi gerçekleştirmeye Sözleşme konusu hizmetlerin ifasına münhasır olarak görevlendireceği kişilere aktarmaya acentenin yetkili olduğunu ve katılımcı rızasının mevzuata uygun olarak alındığını beyan, kabul ve taahhüt eder.
3-5) Konaklamalı tur kayıtlarında 3 kişilik yapılan kayıt için uygulanan 3. kişi indirimleri 3 kişilik odada konaklamak kaydıyla geçerli olup 3. kişi konaklama yatağı standart yatak olarak garanti edilmez. 3 kişilik odanın 3. yatağının ek yatak olabilmesi hususunu rezervasyon sahibi kabul etmiş sayılır.
3-6) Çocuk yaşı indirimleri minimum 2 yetişkin yanında geçerlidir. 1 Yetişkin yanında çocuk indirimi geçerli olmayıp, 2 yetişkin olarak hesaplanmaktadır.
3-7) Turlarda 11 - 16 kişi arası kayıtlarda minibüs, 17 - 24 kişi arası kayıtlarda 27 kişilik midibüs, 25 - 29 kişi arası kayıtlarda 31 kişilik midibüs, 30-53 kişi arası kayıtlarda 46 ya da 55 kişilik otobüslerle ulaşım sağlanır. Turun rotasındaki yol durumuna göre kullanılacak araç tipi acente tarafından değiştirilebilir. Kayıt esnasında koltuk numaraları misafire bildirilir. Tura katılım sayısına göre ulaşımda kullanılacak araçlarda koltuk numaralarında (koridor - cam kenarı) standart olmayıp ulaşım aracına göre değişiklik gösterebilir. Araç tipinin değişmesi halinde acente koltuk numarası değiştirme hakkına sahiptir. Tek koltuk alımlarında gerekli durumlarda acente koltuk yeri ve numarası değiştirme hakkına sahiptir.
3-8) Turun düzenlenmesi için gerekli sayıya ulaşılamaması, mücbir sebeplerin ortaya çıkması ve ön görülmeyen, turun akışını, içeriğini, kalitesini ve güvenliğini olumsuz etkileyeceği varsayılan akut sebeplerin oluşması durumunda acentenin turu iptal etme hakkı vardır. Yukarıda sayılan nedenlerle, acente turu iptal ederse, turun iptal edildiğini, rezervasyon sahibine bildirir. Bu durumda rezervasyon sahibine yapmış olduğu tüm ödemeler iade edilir. Yapılacak olan iadeler rezervasyon esnasında alınan ödeme tipi ile yapılır. Nakit ödemelerde iade nakit, kredi kartı ile yapılan ödemelerde iade ödeme yapılan kredi kartına, havale ile gelen ödemelerde ise rezervasyon sahibine havale yapılır. Kredi kartı iadelerinde iadenin rezervasyon sahibinin kartına yansıma süresi ilgili bankanın kendi işleyişiyle alakalıdır. Acente sorumlu tutulamaz.
3-9) Ayder, web sayfasında, sosyal medya kanallarında ve her türlü yazılı, görsel dijital ortamlarda, rezervasyon sahibine sözleşme eki olarak verdiği program dökümlerinde ilan ettiği turun içeriğinde ve tarihinde gerekli görmesi durumunda değişiklik yapabilir. Acente; standardı aynı kalmak şartı ile otel değişikliği, tur akışının sıralaması, rehber, araç, restoran, yemek menüleri, rota iptali veya rota eklenmesi konularında iptal ve değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Acente ilgili değişiklikleri tur öncesi yapabileceği gibi tur esnasında da yapabilir. Tur başladıktan sonra dahi rehber gerekli gördüğü durumlarda acente bilgisinde ve onayında olmak kaydı ile değişiklik yapma hakkına sahiptir.
3-10) Rezervasyon Sahibinin, kendisinin veya birinci derecede akrabalarının tura katılmasına engel ağır hastalığı (Tam teşekküllü devlet hastanesinden alınan Resmi Kurul Raporu ile kanıtlaması şartıyla) veya birinci dereceden bir yakının vefat etmesi nedeniyle tura katılmasının mümkün olmaması halinde, yazılı ve belgeli başvurusu durumunda, rezervasyonu tur açısından gerekli tüm koşullara haiz üçüncü bir kişiye devredebilir ya da iptal edebilir. İptal onayı sonrası iade süreci sözleşmede belirtilen iade şartları gereğince gerçekleştirilir.
3-11) Rezervasyon Sahibi, sözleşmeyi hiçbir haklı nedeni yokken, turun başlamasına 30 günden fazla süre kala iptal ederse sözleşme bedelinin tamamı, 30- 15 gün kala iptal ederse % 50'si, 15 - 7 gün kala iptal ederse % 25'i Rezervasyon sahibine ödeme şekline göre iade edilir. Turun başlamasına 7 gün kala yapılan iptallerde, rezervasyon sahibine herhangi bir iade yapılmaz.
3-12) Erken rezervasyon indirimi uygulanan yurtiçi kültür turlarında ilan edilen indirimden faydalanabilmek için kayıt yapılan tarihte geçerli indirimli fiyatın en az %40 ı ödenerek kayıt yaptırılabilir. İndirimli fiyat sabitlenir ve misafirin kaydı gerçekleşir. Kayıt yaptırılan turun kalkış tarihinden 40 gün öncesine kadar katılımcılar kalan bakiyenin tamamını ödemelidir. Tur kalkış tarihinden 40 gün öncesine kadar kapatılmayan bakiyeler ödeme yapılan tarihin geçerli fiyatı baz alınarak revize edilir. 40 gün kala herhangi bir indirim kampanyası mevcut değil ise acente o kayıt için uyguladığı indirimli fiyatı iptal etme hakkında sahiptir. 40 gün önce bakiyesini ödemiş olan her katılımcı tur kalkış tarihinden 30 gün öncesine kadar da her türlü koşulsuz şartsız iptal iade garantisine sahiptir. 30 gün önce talep edilen iptallerde rezervasyon bedelinin tamamı misafirin ödeme yaptığı şekilde ( kredi kartı , havale /eft veya nakit) iade edilir.
Erken rezervasyon döneminde, yapılacak olan yurtiçi otel rezervasyonlarında rezervasyon sahibi, erken rezervasyon seyahat iptal sigortası yaptırmış ise, rezervasyon sahibi, tesise giriş tarihinden 72 saat öncesine kadar, rezervasyonu iptal ettirmesi (rezervasyonun tamamen iptali) halinde, rezervasyon sahibine, sözleşme imzalanırken alınan sigorta bedeli hariç, rezervasyon bedelinin tamamı iade edilir. Tarih değiştirme talebinde, tesisin talep tarihindeki fiyatları ve müsaitlik durumu geçerli olacaktır. Misafir oluşacak fiyat farkını kabul etmiş sayılır.
3-13) Rezervasyon Sahibi, yanında bulunan eşyaları takip ve kontrol etme yükümlülüğünde olup, yolculuk esnasında kayıp/çalıntı/zayi olan eşyalardan acentenin veya çalışanlarının ağır kusuru hariç acentenin sorumluluğu yoktur. Acentenin veya çalışanlarının ağır kusuru nedeniyle eşyanın çalınması veya kaybolması/zayi olması hallerinde, acente en fazla kişi başı tur bedelinin %15'ini tazminat olarak öder. Tur aracında unutulan eşyalardan acente sorumlu tutulamaz. Unutulan eşyaların bulunmasının ve misafire ulaştırılmasının mümkün olduğu durumlarda oluşacak olan kargo / araç / ulaşım masrafları yolcunun kendisine ait olacaktır.
3-14) Tesis tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda ücretsiz veya indirimli konaklayacak olan çocukların rezervasyon sırasında beyan edilen özelliklerinin (yaş gibi) doğru olmadığının anlaşılması halinde, rezervasyon sahibi, bu çocuklar için de derhal ve tamamen ödeme yapacak ve her türlü tazminde bulunacaktır. Rezervasyon sahibi ve yanındaki katılımcılar satın alma esnasında beyan ettikleri oda tipinde konaklama yapacak olup, otel girişinde farklı oda tipinde konaklama talep edemezler. İki ve daha fazla çocuk ile aynı odada konaklama yapan rezervasyon sahipleri tesislerin oda tipinde olası meydana gelebilecek sıkışıklığı baştan kabul etmiş sayılırlar. Tesis/ otel hizmetlerinden faydalanmak her katılımcının kişisel tasarrufudur. Tur programının içeriğini bağlamaz. Kullanılan tesis/otellerin ekstra hizmet karşılığında talep edeceği ücret politikasında acentenin her hangi bir yaptırımı ve kusuru bulunamaz.
3-15) Sözleşmede imzası bulunmayan, ancak, sözleşmede ismi gecen (adına rezervasyon yapılan) ve tura katılan diğer katılımcılar, sözleşmede imzası bulunan rezervasyon sahibine/tüketiciye, adlarına sözleşme yapma yetkisi verdiklerini, sözleşmeyi imzalayan rezervasyon sahibinin/tüketicinin işbu sözleşmeyi imzalaması ile birlikte, sözleşmenin bütün şartlarının kendilerince de kabul edilmiş sayılacağını ve sözleşme şartlarına aynen uyacaklarını kabul etmiş sayılırlar.
3-16) Rezervasyon sahibi, acentenin, rehberin, ulaşım aracı ve tesis yetkililerinin/görevlilerinin, satın alınan tura ilişkin olarak bildireceği kurallara uyacağını, tura katılan diğer tüketicilerin ve 3. kişilerin can, mal ve huzuruna saygı duyacağını, onları rahatsız edecek davranışlarda bulunmayacağını aksi halde turdan çıkarılacağını, bu nedenle de acenteden herhangi bir hak ve talepte bulunamayacağını kabul eder.
3-17) Rezervasyon sahibine, sözleşme yapılırken rezervasyon yaptırdığı tur bilgilerinin de yer aldığı acente tur programı ve broşürü anlatılmış ve gösterilmiş olup sözleşme ekinde verilmiştir. Ayrıca, sözleşme yapılırken, tura ilişkin olarak ayrıntılı bilgi de verilmiştir. Rezervasyon sahibi, rezervasyon yaptırdığı tura ilişkin ayrıntılı bilgi sahibi olduğunu, tur programı kendisine verildiğini beyan eder. . Rezervasyon sahibi satın almış olduğu tur programı hakkında bilgi sahibi olmak ile yükümlüdür. Tur programını yazılı ve görsel olarak okumuş kabul etmiş sayılır. Tur esnasında acente yetkililerinden, rehberden veya herhangi bir görevliden tur içeriğinde ve rotasında değişiklik yapılmasını talep edemez. Sözleşme ile birlikte kendisine verilen tur programını ve programda belirtilen yiyecek içecek bilgisi ve menüleri kabul eder. Rezervasyon sahibi mevcut sağlık problemlerine istinaden gerekli tedbirlerini almakla ile mükelleftir. Tur programında değişiklik yapılmasını istemek tek başına katılımcın yetkisinde değildir. Bütün katılımcıların aynı fikirde olması halinde ve hepsinin yazılı onayları alınarak mümkün olabilir. Oylama yapılıp yapılmayacağının kararını vermeye yetkili kişi tur rehberidir. Acente tur öncesinde rehber bilgilendirmesi yapacaktır.
3-18) Gürcistan girişinde üzerinde TC Kimlik Numarası olan (bebekler dahil) fotoğraflı nüfus hüviyet cüzdanı gerekmekte olup, farklı kimlik kartları (ehliyet vs.) İle geçiş yapılmamaktadır. Veriliş tarihi 10 yılı geçmiş (yıpranmamış olsa dahi), yıpranmış ve soğuk mührü hissedilmeyen kimlik kartlarıyla geçiş yapılamamaktadır. Geçiş işlemlerinde sorun yaşanması durumunda sorumluluk rezervasyon sahibine aittir. Özel günler, milli ve dini bayramlar, festival dönemlerinde seyir esnasında, gerek sınır kapılarında gerekse turistik merkezlerde oluşan kalabalık, yoğunluk ve bu durumlara bağlı olarak oluşabilecek gecikmelerden acente sorumlu tutulamaz.
3-19) Oda blokajını tesis yapmakta olduğundan, acentenin doğrudan bir müdahalesi olamamaktadır. Bu nedenle, tesis tarafından tahsis edilen oda nedeniyle acente sorumlu tutulamaz.
3-20) Yurtdışı turlarda bebekler dâhil geçerli pasaport gerekmektedir. Vize ve pasaport işlemleri tamamen rezervasyon sahibinin kendisine aittir. Vize alınamaması durumunda elçiliğe ödenen vize ücreti acente sorumluluğunda değildir. İadesi acenteden talep edilemez. Yurt dışı tur satışlarında iptal iade koşulları değişkenlik gösterebilmektedir. Acente yurt dışı tur satışlarında farklı operatörlerin satış yetkilisi olduğundan satış yaptığı operatörün sözleşmesini kabul edip, katılımcıların bilgisine ve onayına sunacaktır. Sağlayıcı olan operatörün sözleşmesinde ilan edilen iptal / iade şartları geçerli olacaktır.
3-21) Acente, kusuru ile işbu paket tur sözleşmesini ifa edemez veya turun başlamasından sonra, acenteden kaynaklanan bir nedenle, tur tamamlanamaz veya verilen hizmetin ayıplı olduğu tespit edilir ise, Acente, seyahat sigortası hükümlerine göre iade ve katılımcının zararını tazmin edebilecektir.
3-22) Rezervasyon sahibi, aldığı hizmetin ayıplı olduğu iddiası ile turu terk etmek isterse, turu terk etmeden önce, turu terk ettiğini sebepleri ile birlikte acenteye ve konakladığı tesise yazılı olarak bildirecektir. Aksi halde, turu terk etmiş sayılmayacağı gibi, hizmeti almış ve kullanmış sayılır. Rezervasyon sahibinin, şikâyetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli müşterinin özen borcudur. Müşteri şikâyetçi olduğu halde hizmeti acente yetkililerine bildirmeden sonuna kadar kullanması, şikâyet konuları ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır. Acentenin katılımcının olası sorununu çözüme kavuşturma imkanı ve / veya gerekli açıklamayı yapma hakkı elinden alınamaz. Misafirin şikayetçi olduğu konuda tur esnasında veya sonrasında acenteye yazılı başvurusu yapılmamış ise, acentenin telafi etme, çözüm üretme, konuyu araştırma ve cevap hakkı kullanmasına olanak sağlamadan; yazılı ve görsel medya dahil her türlü dijital ve basılı medyada; şirket markasına ve ismine zarar verecek, itibar kaybına ve maddi kayıplara neden olacak beyanlarda bulunması ve bunu kamuoyu ile paylaşması halinde acente hukuki kanallar aracılığıyla cevap verme, itiraz etme, tekzip yayını isteme ve tazminat talep etme hakkını saklı tutar.
3-23) 1618 Sayılı Yasa gereğince, paket tur hizmeti satın alındığı takdirde, acentenin iflası da dâhil olmak üzere, paket turun hiç verilmemesi veya eksik verilmesi halleri sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeli kadardır.
3-24) Sözleşmeden kaynaklanan ihtilafların çözümünde taraflar, TURSAB TAHKİM KURULUNA başvurabilecekleri gibi diğer kanuni yollara da başvurabilirler.
3-25) Düzenlenen voucher ve ekli kayıt formu bir bütün olarak sözleşmeyi oluşturmakta olup, Rezervasyon Sahibi, bu rezervasyonu yaptırırken sözleşmeyi okuduğunu, sözleşme şartlarını anladığını ve kabul ettiğini beyan etmiş sayılır.
3-26) Müşteri bu rezervasyon sözleşmesini, mail order, sanal pos, havale veya eft ile alarak her hangi bir sebepten dolayı imzalayamamış olsa dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog, internet sitesi veya ilanlar ile öğrenmiş olup, rezervasyonu bu sözleşmedeki yazılı şartlarda almayı taahhüt etmişlerdir.
3-27) Müşteri, bu rezervasyonu ile imza altına alınan ve sözleşmede adı geçen otel, tur, program hakkında her türlü bilgiyi gerek acenteye ait web adreslerinden ve şirket satış temsilcilerinden aldıktan ve gerekli tüm incelemesini yaptıktan sonra bu sözleşmeyi okuyarak imzaladığını taahhüt eder.
3-28) Acente, rezervasyon yapmayı vaat ettiği konaklama tesisinin vasıfları ve yıldızlaması ile, konaklama tesisinde öngörülen hizmetler ile ilgili bilgiyi, konaklama tesisinin beyanına, broşürlerine ve tesisin resmi internet sitesindeki bilgilerine dayanarak ilan etmiş olup, konaklama tesisinin, ilan ve deklarasyonlarında yer alan evsafta ve yıldızlama standartlarında hazır bulundurulmamasından dolayı, acentenin mesuliyeti yoktur. Sorumluluk münhasıran konaklama tesisinin mesuliyetidir. Konaklama tesisinin öngörülen standartları taşımaması veya konaklamanın başlayacağı tarihte bu standartta hizmet verebilecek durumda olmaması halinde, acente müşteriyi aynı standartta veya bir üst kategoride olan başka bir tesisinde konaklatmak hakkına haizdir.
3-29) İptal edilmeksizin otele giriş yapılmaması halinde konaklama bedeli iade edilmez. Ölüm, hastalık kaza gibi durumlarda mücbir sebebin belgelenmesi halinde kalınmayan sürelerin bedelleri iade edilir. Bu sebeplerin dışındaki herhangi bir nedenle otele geç giriş yapılması veya erken çıkış yapılması halinde kalan sürelerin bedelleri iade edilmez.
3-30) Acenteden iptal edilmeksizin tur kalkış noktalarına saatinde gelinmemesi ve tur programına katılım sağlanmaması halinde tur bedeli iade edilmez. Katılımcılar acentenin ilan ettiği saat, tarih ve noktada hazır bulunmak ile sorumludur.
3-31) Devlet yönetimi tarafından Seyahat engeli getirilmesi ya da ülkede sokağa çıkma yasağı getirilmesi ya da olağanüstü durum ilan edilmesi hallerinde iptal edilen tur bedelinin ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel, olağanüstü halin kaldırılması, sokağa çıkma yasağının kaldırılması ve seyahat engelinin kalkmasından 2 ay sonrasında başlamak üzere 15 gün içerisinde katılımcıya acente tarafından iade edilir.
3-32) Katılımcıların kayıt anında rezervasyon bedelinin en az %40'ı, kalan bakiyenin ise hizmetin başlamasından en geç 30 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek hizmet bedelinin %40'ı cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir. Ön ödeme yapılsa dahi, tur ücretinin tamamını belirtilen süreler içinde tamamlamayan ancak tur kalkış noktasında tura iştirak etmek isteyen katılımcıların tura katılıp katılamayacağı acente inisiyatifindedir. Acente ödemesini tamamlamayan misafiri tura dâhil etmek zorunda değildir.
3-33) Acente erken rezervasyon kampanyası düzenleyebilir. Bu kampanyaların indirim oranlarını ve indirim vereceği süreyi belirleme ve değiştirme hakkına sahiptir. Gerekli gördüğü durumlarda kampanyayı iptal edebilir. Sezon içinde belirleyeceği ürünlerde belirli süreler için aksiyon / indirim kampanyası düzenleyebilir. Erken rezervasyon döneminde yapılan indirim miktarı misafirden talep edilmeyeceği gibi olası aksiyonlardan kaynaklanan olası fiyat farklarının iadesi de acenteden talep edilemez.
3-34) Seyahat sigortası hizmeti satın alan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar, hastalık, zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acente bu teminatların içeriği, kapsamları veya uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.
3-35) Uçaklı ulaşımlarda, tüketiciye sunulan havayolu firmasının bagaj kayıp ve hasarı durumunda ilgili havayolu firmasının kuralları geçerli olup, Acentenin sorumluluğunda olmadığı açık bir şekilde katılımcı tarafından kabul edilmiştir.
3-36) Müşterinin konaklama / tur / faaliyet başlangıcından sonra gelen erken çıkış talebini yazılı, şikâyete sebep, mücbir sebepler de dâhil olarak yapması ile ilgili tur sağlayıcının onayı doğrultusunda değerlendirilerek yapılır. Erken ayrılma halinde, ücret iadesinin yapılıp yapılmayacağı işbirliği yapılan sağlayıcının inisiyatifinde olduğundan acenteye bu konuda bir taleple itiraz yöneltilemez ve uygulanacak olan herhangi bir cezai işlem konaklama bedeli olarak fatura edilir.
3-37) Müşteri otel ve faaliyet esnasında kullanılan tesislerle ilgili tüm memnuniyetsizliklerini öncelikle otele/ tesise bildirmek, akabinde açacağı dava ve yapacağı şikayetlerde oteli / tesisi karşı taraf olarak göstermek zorundadır. Hiçbir şekilde maddi, manevi tazminat vb. taleplerini acente üzerinden yapamaz.
3-38) Zorunlu seyahat sigortası uygulaması yurt içi konaklamalı turlarda söz konusudur. Günübirlik turlarda veya yurt dışı turlarda sorumluluk misafirlere aittir. Seyahat sigortasının kapsamı tur tarihiyle sınırlıdır. Tur tarihinin bitiminde sigortanın kapsamı son bulur. Zorunlu seyahat sigortasının kapsamının katılımcı tarafından incelenmesi ve ilgili poliçenin içeriğine katılımcının uyması gerekir. Sigorta şirketinin sigorta kapsamında kabul etmediği hususlarda Acentenin hiçbir sorumluluğu bulunmamakta olup Acenteden hiçbir hak ve alacak talebinde bulunulamaz, katılımcının muhatabı sigorta şirketidir.
3-39) Tur programına dâhil yürüyüş, tırmanma veya araç kullanımına bağlı olarak oluşacak tüm sonuçlardan misafirler sorumlu olacaklarını baştan kabul ederler.
3-40) Rezervasyon sahibi bu sözleşme ile acentenin ilan etmiş olduğu tur katılım koşullarını kabul etmiş sayılır.
3-41) Otel/Tur konaklaması ile birlikte yapılan tüm havayolu bilet rezervasyonları ile TCDD bilet rezervasyonları (promosyon, ekonomi, business sınıf tüm kategoriler dahil ) ( mücbir sebep olsa dahi ) iptal şartları kapsamı dışında olup ilgili havayolu firmasının / TCDD'nin iptal koşulları ve uygulamaları geçerlidir. Uçak bileti, tren bileti dahil alınan otel/tur iptallerinde uçak/ tren ücretleri hariç tutar üzerinden sözleşme iptal kuralları geçerli olacaktır. İptal uygulamasında uçak/tren ulaşım bedeli hariç tutulur.
3-42) Katılımcıların uçak biletlerini paket harici şahsi temin etmeleri durumunda ; ister mil / puan kullanımı ile ister direk ödeme ile alınmış olsun ; Acentenin turu iptal etmesi halinde ; acente doğacak zarardan sorumlu tutulamaz.
3-43) Müşteri hiçbir salgın hastalık belirtisi taşımadığını, tur öncesi kontrollerini ve gerekmesi halinde gerekli test ve tetkikleri yaptıracağını kabul ve taahhüt eder. Acente salgın hastalıklar ile ilgili gerekli uyarıları yapmış ve kendisinin alabileceği tüm önlemleri almıştır ancak söz konusu tur programında bir çok mekan gezilecek, otel/otellerde konaklamalar yapılacak olup buralarda acentenin önlem alabilmesi mümkün değildir, kaldı ki her türlü önlem bile alınsa salgın hastalığın önüne geçilmesi mümkün olamayabilir ve asıl olan salgın hastalığa karşı müşterinin kendisinin fiziki mesafe, temassızlık, hijyen ve maske kullanımı gibi bireysel tedbir ve önlemlerini almasıdır. Tüm bu nedenlerle müşterinin tur sırasında yakalanabileceği bir salgın hastalık nedeniyle acentenin hiçbir sorumluluğu bulunmamakta olup, müşteri acenteden maddi ve manevi hiçbir talepte bulunmayacağını, bütün bu hususları bilerek ve kabul ederek tura katıldığını, acenteye karşı hiçbir talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
3-44) İş bu protokol iki nüsha halinde tanzim ile beraberce imzalanmış olup, protokolden kaynaklanacak itilafların çözümü Ankara Mahkemeleridir.