Tur Kayıt Sözleşmesi
- Ana Sayfa
- Tur Kayıt Sözleşmesi
Tur Kayıt Sözleşmesi
AYDER SEYAHAT TURİZM A.Ş. TUR KAYIT SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 : TARAFLAR
Bir tarafta Mutlukent Mah. 1961 Cad. No:11 Ümitköy Çankaya Ankara adresinde ikamet eden AYDER SEYAHAT TURİZM A.Ş.(Kısaca Ayder / Acente olarak anılacaktır) ile diğer tarafta rezervasyonu yaptıran ve yukarıda adresi belirtilen (Kısaca Rezervasyon Sahibi / Katılımcı / Misafir / Müşteri /Rezervasyon Sahibi / Yolcu olarak anılacaktır) arasında; aşağıda belirtilen hususlarda tam bir anlaşmaya varmışlardır.
MADDE 2 : KONU
İş bu sözleşme müşterinin, Acente vasıtası ile aşağıda açıklanan koşullar çerçevesindeki Tur / Otel Kayıt Rezervasyonunu ve İndirim aldığı ve/veya alabileceği hizmetleri içerir.
MADDE 3 : UYGULAMA
3-1) Yurtiçi/Yurtdışı turlarda nüfus cüzdanlarının/pasaportlarının yolcuların yanlarında bulunması gerekmektedir. Otel/ tur kayıt işlemleri esnasında tüm katılımcılar doğum tarihi, TC kimlik numarası ile iletişim bilgilerini doğru ve eksiksiz olarak beyan etmek zorundadır. Yanlış beyan edilen her bilgiden doğmuş/ doğacak olan tüm yaptırımlardan katılımcı sorumludur.
3-2) Havayolu ile ulaşımlarda, havayolu şirketinden kaynaklanan sebeplerle uçuş saatinin ve uçak tipinin değişebileceği hususu rezervasyon sahibi tarafından kabul edilmiştir. Bu konuda sözleşme sırasında özel uyarı ve bilgilendirme yapılmış sayılır.
3-3) Ulaşım dahil turlarda buluşma saati, otobüs ulaşımlarında hareket saatinden yarım saat önce ve uçak ulaşımlarında ise hareket saatinden iki saat öncedir. Katılımcıların acentenin belirlemiş olduğu biniş / iniş noktalarında belirlenen zamanda hazır bulunması ve tur bitimi farklı rotalardan iniş talep etmemeleri gerekir. Katılımcının zamanında hareket noktasında bulunmaması nedeniyle seyahate katılamaması halinde ücret iadesi talep etme hakkı bulunmamaktadır. Bu durumda katılımcı kendi imkanları ve bedeli kendisi tarafından karşılanmak kaydı ile turun bulunduğu noktaya ulaşarak tura ulaştığı noktadan itibaren katılabilir.
3-4) Tura katılan yolcular, tur esnasında yapılan video ve fotoğraf çekiminin Ayder tarafından reklam amaçlı kullanılmasına ve tur dönüşü doldurulan anket formlarındaki değerlendirmelerin ve yorumların kullanılmasına izin vermiş sayılır. Ayrıca verilen bilgiler çerçevesinde Ayder tarafından tanıtım için gönderilen e-mail ve sms'ler için izin vermiş sayılır. Katılımcı, sözleşme konusu hizmetin ifası kapsamında acenteye temin ettiği ve/veya aktardığı her türlü verinin (bundan sonra ‘Kişisel Veriler’ olarak anılacaktır) elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, sınıflandırılması, idari kuruluşların denetimi amacıyla bu maddede sayılan ve/veya benzeri düzenleyici kuruluşlarla paylaşılması dâhil ancak bunlarla sınırlı olmaksızın Sözleşme konusu hizmetin ifası için gereken veriler üzerinde her türlü işlemeyi gerçekleştirmeye Sözleşme konusu hizmetlerin ifasına münhasır olarak görevlendireceği kişilere aktarmaya acentenin yetkili olduğunu ve katılımcı rızasının mevzuata uygun olarak alındığını beyan, kabul ve taahhüt eder.
3-5) Konaklamalı tur kayıtlarında 3 kişilik yapılan kayıt için uygulanan 3. kişi indirimleri 3 kişilik odada konaklamak kaydıyla geçerli olup 3. kişi konaklama yatağı standart yatak olarak garanti edilmez. 3 kişilik odanın 3. yatağının ek yatak olabilmesi hususunu rezervasyon sahibi kabul etmiş sayılır.
3-6) Çocuk yaşı indirimleri minimum 2 yetişkin yanında geçerlidir. 1 Yetişkin yanında çocuk indirimi geçerli olmayıp, 2 yetişkin olarak hesaplanmaktadır.
3-7) Turlarda 11 - 16 kişi arası kayıtlarda minibüs, 17 - 24 kişi arası kayıtlarda 27 kişilik midibüs, 25 - 29 kişi arası kayıtlarda 31 kişilik midibüs, 30-53 kişi arası kayıtlarda 46 ya da 55 kişilik otobüslerle ulaşım sağlanır. Turun rotasındaki yol durumuna göre kullanılacak araç tipi acente tarafından değiştirilebilir. Kayıt esnasında koltuk numaraları misafire bildirilir. Tura katılım sayısına göre ulaşımda kullanılacak araçlarda koltuk numaralarında (koridor - cam kenarı) standart olmayıp ulaşım aracına göre değişiklik gösterebilir. Araç tipinin değişmesi halinde acente koltuk numarası değiştirme hakkına sahiptir. Tek koltuk alımlarında gerekli durumlarda acente koltuk yeri ve numarası değiştirme hakkına sahiptir.
3-8) Turun düzenlenmesi için gerekli sayıya ulaşılamaması, mücbir sebeplerin ortaya çıkması ve ön görülmeyen, turun akışını, içeriğini, kalitesini ve güvenliğini olumsuz etkileyeceği varsayılan akut sebeplerin oluşması durumunda acentenin turu iptal etme hakkı vardır. Yukarıda sayılan nedenlerle, acente turu iptal ederse, turun iptal edildiğini, rezervasyon sahibine bildirir. Bu durumda rezervasyon sahibine yapmış olduğu tüm ödemeler iade edilir. Yapılacak olan iadeler rezervasyon esnasında alınan ödeme tipi ile yapılır. Nakit ödemelerde iade nakit, kredi kartı ile yapılan ödemelerde iade ödeme yapılan kredi kartına, havale ile gelen ödemelerde ise rezervasyon sahibine havale yapılır. Kredi kartı iadelerinde iadenin rezervasyon sahibinin kartına yansıma süresi ilgili bankanın kendi işleyişiyle alakalıdır. Acente sorumlu tutulamaz.
3-9) Ayder, web sayfasında, sosyal medya kanallarında ve her türlü yazılı, görsel dijital ortamlarda, rezervasyon sahibine sözleşme eki olarak verdiği program dökümlerinde ilan ettiği turun içeriğinde ve tarihinde gerekli görmesi durumunda değişiklik yapabilir. Acente; standardı aynı kalmak şartı ile otel değişikliği, tur akışının sıralaması, rehber, araç, restoran, yemek menüleri, rota iptali veya rota eklenmesi konularında iptal ve değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Acente ilgili değişiklikleri tur öncesi yapabileceği gibi tur esnasında da yapabilir. Tur başladıktan sonra dahi rehber gerekli gördüğü durumlarda acente bilgisinde ve onayında olmak kaydı ile değişiklik yapma hakkına sahiptir.
3-10) Rezervasyon Sahibinin, kendisinin veya birinci derecede akrabalarının tura katılmasına engel ağır hastalığı (Tam teşekküllü devlet hastanesinden alınan Resmi Kurul Raporu ile kanıtlaması şartıyla) veya birinci dereceden bir yakının vefat etmesi nedeniyle tura katılmasının mümkün olmaması halinde, yazılı ve belgeli başvurusu durumunda, rezervasyonu tur açısından gerekli tüm koşullara haiz üçüncü bir kişiye devredebilir ya da iptal edebilir. İptal onayı sonrası iade süreci sözleşmede belirtilen iade şartları gereğince gerçekleştirilir.
3-11) Rezervasyon Sahibi, sözleşmeyi hiçbir haklı nedeni yokken, turun başlamasına 30 günden daha fazla süre kala iptal ederse sözleşme bedelinin tamamı, 30 - 15 gün kala iptal ederse % 50'si, 15 - 7 gün kala iptal ederse % 25'i Rezervasyon Sahibine ödeme şekline göre iade edilir. Turun başlamasına 7 gün kala yapılan iptallerde rezervasyon sahibine herhangi bir iade yapılmaz.
3-12) Erken rezervasyon indirimi uygulanan yurtiçi kültür turlarında ilan edilen indirimden faydalanabilmek için kayıt yapılan tarihte geçerli indirimli fiyatın en az %50 si ödenerek kayıt yaptırılabilir. İndirimli fiyat sabitlenir ve misafirin kaydı gerçekleşir. Kayıt yaptırılan turun kalkış tarihinden 40 gün öncesine kadar katılımcılar kalan bakiyenin tamamını ödemelidir. Tur kalkış tarihinden 40 gün öncesine kadar kapatılmayan bakiyeler ödeme yapılan tarihin geçerli fiyatı baz alınarak revize edilir. 40 gün kala herhangi bir indirim kampanyası mevcut değil ise acente o kayıt için uyguladığı indirimli fiyatı iptal etme hakkında sahiptir. 40 gün önce bakiyesini ödemiş olan her katılımcı tur kalkış tarihinden 30 gün öncesine kadar da her türlü koşulsuz şartsız iptal iade garantisine sahiptir. 30 gün önce talep edilen iptallerde rezervasyon bedelinin tamamı misafirin ödeme yaptığı şekilde (kredi kartı, havale /eft veya nakit) iade edilir.
Erken rezervasyon döneminde, yapılacak olan yurtiçi otel rezervasyonlarında rezervasyon sahibi, erken rezervasyon seyahat iptal sigortası yaptırmış ise, rezervasyon sahibi, tesise giriş tarihinden 72 saat öncesine kadar, rezervasyonu iptal ettirmesi (rezervasyonun tamamen iptali) halinde, rezervasyon sahibine, sözleşme imzalanırken alınan sigorta bedeli hariç, rezervasyon bedelinin tamamı iade edilir. Tarih değiştirme talebinde, tesisin talep tarihindeki fiyatları ve müsaitlik durumu geçerli olacaktır. Misafir oluşacak fiyat farkını kabul etmiş sayılır.
3-13) Rezervasyon Sahibi, yanında bulunan eşyaları takip ve kontrol etme yükümlülüğünde olup, yolculuk esnasında kayıp/çalıntı/zayi olan eşyalardan acentenin veya çalışanlarının ağır kusuru hariç acentenin sorumluluğu yoktur. Acentenin veya çalışanlarının ağır kusuru nedeniyle eşyanın çalınması veya kaybolması/zayi olması hallerinde, acente en fazla kişi başı tur bedelinin %15'ini tazminat olarak öder. Tur aracında unutulan eşyalardan acente sorumlu tutulamaz. Unutulan eşyaların bulunmasının ve misafire ulaştırılmasının mümkün olduğu durumlarda oluşacak olan kargo / araç / ulaşım masrafları yolcunun kendisine ait olacaktır.
3-14) Tesis tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda ücretsiz veya indirimli konaklayacak olan çocukların rezervasyon sırasında beyan edilen özelliklerinin (yaş gibi) doğru olmadığının anlaşılması halinde, rezervasyon sahibi, bu çocuklar için de derhal ve tamamen ödeme yapacak ve her türlü tazminde bulunacaktır. Rezervasyon sahibi ve yanındaki katılımcılar satın alma esnasında beyan ettikleri oda tipinde konaklama yapacak olup, otel girişinde farklı oda tipinde konaklama talep edemezler. İki ve daha fazla çocuk ile aynı odada konaklama yapan rezervasyon sahipleri tesislerin oda tipinde olası meydana gelebilecek sıkışıklığı baştan kabul etmiş sayılırlar. Tesis/ otel hizmetlerinden faydalanmak her katılımcının kişisel tasarrufudur. Tur programının içeriğini bağlamaz. Kullanılan tesis/otellerin ekstra hizmet karşılığında talep edeceği ücret politikasında acentenin her hangi bir yaptırımı ve kusuru bulunamaz.
3-15) Sözleşmede imzası bulunmayan, ancak, sözleşmede ismi gecen (adına rezervasyon yapılan) ve tura katılan diğer katılımcılar, sözleşmede imzası bulunan rezervasyon sahibine/tüketiciye, adlarına sözleşme yapma yetkisi verdiklerini, sözleşmeyi imzalayan rezervasyon sahibinin/tüketicinin işbu sözleşmeyi imzalaması ile birlikte, sözleşmenin bütün şartlarının kendilerince de kabul edilmiş sayılacağını ve sözleşme şartlarına aynen uyacaklarını kabul etmiş sayılırlar.
3-16) Rezervasyon sahibi, acentenin, rehberin, ulaşım aracı ve tesis yetkililerinin/görevlilerinin, satın alınan tura ilişkin olarak bildireceği kurallara uyacağını, tura katılan diğer tüketicilerin ve 3. kişilerin can, mal ve huzuruna saygı duyacağını, onları rahatsız edecek davranışlarda bulunmayacağını aksi halde turdan çıkarılacağını, bu nedenle de acenteden herhangi bir hak ve talepte bulunamayacağını kabul eder.
3-17) Rezervasyon sahibine, sözleşme yapılırken rezervasyon yaptırdığı tur bilgilerinin de yer aldığı acente tur programı ve broşürü anlatılmış ve gösterilmiş olup sözleşme ekinde verilmiştir. Ayrıca, sözleşme yapılırken, tura ilişkin olarak ayrıntılı bilgi de verilmiştir. Rezervasyon sahibi, rezervasyon yaptırdığı tura ilişkin ayrıntılı bilgi sahibi olduğunu, tur programı kendisine verildiğini beyan eder. . Rezervasyon sahibi satın almış olduğu tur programı hakkında bilgi sahibi olmak ile yükümlüdür. Tur programını yazılı ve görsel olarak okumuş kabul etmiş sayılır. Tur esnasında acente yetkililerinden, rehberden veya herhangi bir görevliden tur içeriğinde ve rotasında değişiklik yapılmasını talep edemez. Sözleşme ile birlikte kendisine verilen tur programını ve programda belirtilen yiyecek içecek bilgisi ve menüleri kabul eder. Rezervasyon sahibi mevcut sağlık problemlerine istinaden gerekli tedbirlerini almakla ile mükelleftir. Tur programında değişiklik yapılmasını istemek tek başına katılımcın yetkisinde değildir. Bütün katılımcıların aynı fikirde olması halinde ve hepsinin yazılı onayları alınarak mümkün olabilir. Oylama yapılıp yapılmayacağının kararını vermeye yetkili kişi tur rehberidir. Acente tur öncesinde rehber bilgilendirmesi yapacaktır.
3-18) Gürcistan girişinde üzerinde TC Kimlik Numarası olan (bebekler dahil) fotoğraflı nüfus hüviyet cüzdanı gerekmekte olup, farklı kimlik kartları (ehliyet vs.) İle geçiş yapılmamaktadır. Veriliş tarihi 10 yılı geçmiş (yıpranmamış olsa dahi), yıpranmış ve soğuk mührü hissedilmeyen kimlik kartlarıyla geçiş yapılamamaktadır. Geçiş işlemlerinde sorun yaşanması durumunda sorumluluk rezervasyon sahibine aittir. Özel günler, milli ve dini bayramlar, festival dönemlerinde seyir esnasında, gerek sınır kapılarında gerekse turistik merkezlerde oluşan kalabalık, yoğunluk ve bu durumlara bağlı olarak oluşabilecek gecikmelerden acente sorumlu tutulamaz.
3-19) Oda blokajını tesis yapmakta olduğundan, acentenin doğrudan bir müdahalesi olamamaktadır. Bu nedenle, tesis tarafından tahsis edilen oda nedeniyle acente sorumlu tutulamaz.
3-20) Yurtdışı turlarda bebekler dâhil geçerli pasaport gerekmektedir. Vize ve pasaport işlemleri tamamen rezervasyon sahibinin kendisine aittir. Vize alınamaması durumunda elçiliğe ödenen vize ücreti acente sorumluluğunda değildir. İadesi acenteden talep edilemez. Yurt dışı tur satışlarında iptal iade koşulları değişkenlik gösterebilmektedir. Acente yurt dışı tur satışlarında farklı operatörlerin satış yetkilisi olduğundan satış yaptığı operatörün sözleşmesini kabul edip, katılımcıların bilgisine ve onayına sunacaktır. Sağlayıcı olan operatörün sözleşmesinde ilan edilen iptal / iade şartları geçerli olacaktır.
3-21) Acente, kusuru ile işbu paket tur sözleşmesini ifa edemez veya turun başlamasından sonra, acenteden kaynaklanan bir nedenle, tur tamamlanamaz veya verilen hizmetin ayıplı olduğu tespit edilir ise, Acente, seyahat sigortası hükümlerine göre iade ve katılımcının zararını tazmin edebilecektir.
3-22) Rezervasyon sahibi, aldığı hizmetin ayıplı olduğu iddiası ile turu terk etmek isterse, turu terk etmeden önce, turu terk ettiğini sebepleri ile birlikte acenteye ve konakladığı tesise yazılı olarak bildirecektir. Aksi halde, turu terk etmiş sayılmayacağı gibi, hizmeti almış ve kullanmış sayılır. Rezervasyon sahibinin, şikâyetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli müşterinin özen borcudur. Müşteri şikâyetçi olduğu halde hizmeti acente yetkililerine bildirmeden sonuna kadar kullanması, şikâyet konuları ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır. Acentenin katılımcının olası sorununu çözüme kavuşturma imkanı ve / veya gerekli açıklamayı yapma hakkı elinden alınamaz. Misafirin şikayetçi olduğu konuda tur esnasında veya sonrasında acenteye yazılı başvurusu yapılmamış ise, acentenin telafi etme, çözüm üretme, konuyu araştırma ve cevap hakkı kullanmasına olanak sağlamadan; yazılı ve görsel medya dahil her türlü dijital ve basılı medyada; şirket markasına ve ismine zarar verecek, itibar kaybına ve maddi kayıplara neden olacak beyanlarda bulunması ve bunu kamuoyu ile paylaşması halinde acente hukuki kanallar aracılığıyla cevap verme, itiraz etme, tekzip yayını isteme ve tazminat talep etme hakkını saklı tutar.
3-23) 1618 Sayılı Yasa gereğince, paket tur hizmeti satın alındığı takdirde, acentenin iflası da dâhil olmak üzere, paket turun hiç verilmemesi veya eksik verilmesi halleri sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeli kadardır.
3-24) Sözleşmeden kaynaklanan ihtilafların çözümünde taraflar, TURSAB TAHKİM KURULU' na başvurabilecekleri gibi diğer kanuni yollara da başvurabilirler.
3-25) Düzenlenen voucher ve ekli kayıt formu bir bütün olarak sözleşmeyi oluşturmakta olup, Rezervasyon Sahibi, bu rezervasyonu yaptırırken sözleşmeyi okuduğunu, sözleşme şartlarını anladığını ve kabul ettiğini beyan etmiş sayılır.
3-26) Müşteri bu rezervasyon sözleşmesini, mail order, sanal pos, havale veya eft ile alarak her hangi bir sebepten dolayı imzalayamamış olsa dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog, internet sitesi veya ilanlar ile öğrenmiş olup, rezervasyonu bu sözleşmedeki yazılı şartlarda almayı taahhüt etmişlerdir.
3-27) Müşteri, bu rezervasyonu ile imza altına alınan ve sözleşmede adı geçen otel, tur, program hakkında her türlü bilgiyi gerek acenteye ait web adreslerinden ve şirket satış temsilcilerinden aldıktan ve gerekli tüm incelemesini yaptıktan sonra bu sözleşmeyi okuyarak imzaladığını taahhüt eder.
3-28) Acente, rezervasyon yapmayı vaat ettiği konaklama tesisinin vasıfları ve yıldızlaması ile, konaklama tesisinde öngörülen hizmetler ile ilgili bilgiyi, konaklama tesisinin beyanına, broşürlerine ve tesisin resmi internet sitesindeki bilgilerine dayanarak ilan etmiş olup, konaklama tesisinin, ilan ve deklarasyonlarında yer alan evsafta ve yıldızlama standartlarında hazır bulundurulmamasından dolayı, acentenin mesuliyeti yoktur. Sorumluluk münhasıran konaklama tesisinin mesuliyetidir. Konaklama tesisinin öngörülen standartları taşımaması veya konaklamanın başlayacağı tarihte bu standartta hizmet verebilecek durumda olmaması halinde, acente müşteriyi aynı standartta veya bir üst kategoride olan başka bir tesisinde konaklatmak hakkına haizdir.
3-29) İptal edilmeksizin otele giriş yapılmaması halinde konaklama bedeli iade edilmez. Ölüm, hastalık kaza gibi durumlarda mücbir sebebin belgelenmesi halinde kalınmayan sürelerin bedelleri iade edilir. Bu sebeplerin dışındaki herhangi bir nedenle otele geç giriş yapılması veya erken çıkış yapılması halinde kalan sürelerin bedelleri iade edilmez.
3-30) Acenteden iptal edilmeksizin tur kalkış noktalarına saatinde gelinmemesi ve tur programına katılım sağlanmaması halinde tur bedeli iade edilmez. Katılımcılar acentenin ilan ettiği saat, tarih ve noktada hazır bulunmak ile sorumludur.
3-31) Devlet yönetimi tarafından Seyahat engeli getirilmesi ya da ülkede sokağa çıkma yasağı getirilmesi ya da olağanüstü durum ilan edilmesi hallerinde iptal edilen tur bedelinin ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel, olağanüstü halin kaldırılması, sokağa çıkma yasağının kaldırılması ve seyahat engelinin kalkmasından 2 ay sonrasında başlamak üzere 15 gün içerisinde katılımcıya acente tarafından iade edilir.
3-32) Katılımcıların kayıt anında rezervasyon bedelinin en az %50'si, kalan bakiyenin ise hizmetin başlamasından en geç 15 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek hizmet bedelinin %50'si cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir. Ön ödeme yapılsa dahi, tur ücretinin tamamını belirtilen süreler içinde tamamlamayan ancak tur kalkış noktasında tura iştirak etmek isteyen katılımcıların tura katılıp katılamayacağı acente inisiyatifindedir. Acente ödemesini tamamlamayan misafiri tura dâhil etmek zorunda değildir.
3-33) Acente erken rezervasyon kampanyası düzenleyebilir. Bu kampanyaların indirim oranlarını ve indirim vereceği süreyi belirleme ve değiştirme hakkına sahiptir. Gerekli gördüğü durumlarda kampanyayı iptal edebilir. Sezon içinde belirleyeceği ürünlerde belirli süreler için aksiyon / indirim kampanyası düzenleyebilir. Erken rezervasyon döneminde yapılan indirim miktarı misafirden talep edilmeyeceği gibi olası aksiyonlardan kaynaklanan olası fiyat farklarının iadesi de acenteden talep edilemez.
3-34) Seyahat sigortası hizmeti satın alan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar, hastalık, zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acente bu teminatların içeriği, kapsamları veya uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.
3-35) Uçaklı ulaşımlarda, tüketiciye sunulan havayolu firmasının bagaj kayıp ve hasarı durumunda ilgili havayolu firmasının kuralları geçerli olup, Acentenin sorumluluğunda olmadığı açık bir şekilde katılımcı tarafından kabul edilmiştir.
3-36) Müşterinin konaklama / tur / faaliyet başlangıcından sonra gelen erken çıkış talebini yazılı, şikâyete sebep, mücbir sebepler de dâhil olarak yapması ile ilgili tur sağlayıcının onayı doğrultusunda değerlendirilerek yapılır. Erken ayrılma halinde, ücret iadesinin yapılıp yapılmayacağı işbirliği yapılan sağlayıcının inisiyatifinde olduğundan acenteye bu konuda bir taleple itiraz yöneltilemez ve uygulanacak olan herhangi bir cezai işlem konaklama bedeli olarak fatura edilir.
3-37) Müşteri otel ve faaliyet esnasında kullanılan tesislerle ilgili tüm memnuniyetsizliklerini öncelikle otele/ tesise bildirmek, akabinde açacağı dava ve yapacağı şikayetlerde oteli / tesisi karşı taraf olarak göstermek zorundadır. Hiçbir şekilde maddi, manevi tazminat vb. taleplerini acente üzerinden yapamaz.
3-38) Zorunlu seyahat sigortası uygulaması yurt içi konaklamalı turlarda söz konusudur. Günübirlik turlarda veya yurt dışı turlarda sorumluluk misafirlere aittir. Seyahat sigortasının kapsamı tur tarihiyle sınırlıdır. Tur tarihinin bitiminde sigortanın kapsamı son bulur. Zorunlu seyahat sigortasının kapsamının katılımcı tarafından incelenmesi ve ilgili poliçenin içeriğine katılımcının uyması gerekir. Sigorta şirketinin sigorta kapsamında kabul etmediği hususlarda Acentenin hiçbir sorumluluğu bulunmamakta olup Acenteden hiçbir hak ve alacak talebinde bulunulamaz, katılımcının muhatabı sigorta şirketidir.
3-39) Tur programına dâhil yürüyüş, tırmanma veya araç kullanımına bağlı olarak oluşacak tüm sonuçlardan misafirler sorumlu olacaklarını baştan kabul ederler.
3-40) Rezervasyon sahibi bu sözleşme ile acentenin ilan etmiş olduğu tur katılım koşullarını kabul etmiş sayılır.
3-41) Otel/Tur konaklaması ile birlikte yapılan tüm havayolu bilet rezervasyonları ile TCDD bilet rezervasyonları (promosyon, ekonomi, business sınıf tüm kategoriler dahil ) ( mücbir sebep olsa dahi ) iptal şartları kapsamı dışında olup ilgili havayolu firmasının / TCDD 'nin iptal koşulları ve uygulamaları geçerlidir. Uçak bileti, tren bileti dahil alınan otel/tur iptallerinde uçak/ tren ücretleri hariç tutar üzerinden sözleşme iptal kuralları geçerli olacaktır. İptal uygulamasında uçak/tren ulaşım bedeli hariç tutulur.
3-42) Katılımcıların uçak biletlerini paket harici şahsi temin etmeleri durumunda ; ister mil / puan kullanımı ile ister direk ödeme ile alınmış olsun ; Acentenin turu iptal etmesi halinde ; acente doğacak zarardan sorumlu tutulamaz.
3-43) Müşteri hiçbir salgın hastalık belirtisi taşımadığını, tur öncesi kontrollerini ve gerekmesi halinde gerekli test ve tetkikleri yaptıracağını kabul ve taahhüt eder. Acente salgın hastalıklar ile ilgili gerekli uyarıları yapmış ve kendisinin alabileceği tüm önlemleri almıştır ancak söz konusu tur programında bir çok mekan gezilecek, otel/otellerde konaklamalar yapılacak olup buralarda acentenin önlem alabilmesi mümkün değildir, kaldı ki her türlü önlem bile alınsa salgın hastalığın önüne geçilmesi mümkün olamayabilir ve asıl olan salgın hastalığa karşı müşterinin kendisinin fiziki mesafe, temassızlık, hijyen ve maske kullanımı gibi bireysel tedbir ve önlemlerini almasıdır. Tüm bu nedenlerle müşterinin tur sırasında yakalanabileceği bir salgın hastalık nedeniyle acentenin hiçbir sorumluluğu bulunmamakta olup, müşteri acenteden maddi ve manevi hiçbir talepte bulunmayacağını, bütün bu hususları bilerek ve kabul ederek tura katıldığını, acenteye karşı hiçbir talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
3-44) İş bu protokol iki nüsha halinde tanzim ile beraberce imzalanmış olup, protokolden kaynaklanacak itilafların çözümü Ankara Mahkemeleridir.
3-45) Müşteri tarafından acenteye bildirilen bilgilerin ve satın aldığı programın içeriğine bağlı olarak acentenin vereceği hizmete ilişkin bilgilendirmeyi okunmuş ve kabul edilmiştir. Bu minvalde müşteri almış olduğu hizmetlerde acentenin sadece hizmet sağlayıcı konumda olduğunu , alınan hizmetlerdeki vasıf ve nitelendirmelerindeki yanlışlardan, rezervasyon sonrası müşterinin konaklama tesisinde yaşadığı sorunların ve bunlara ilişkin han ve taleplerin tüm sorumluluğu münhasıran ilgili konaklama tesisine ve/veya hizmet alınan işletmeye ait olduğunu, acentenin bu hususlarda doğrudan ve/veya dolaylı hiçbir şekilde sorumluluğu bulunmadığını, bu tarz durumlarda kesinlikle acenteden hiçbir hak ve alacak talebinde bulunmayacağını, şikayet ve dava süreçlerine acenteyi dahil etmeyeceğini konaklama tesisine vey/veya hizmet alına işletmeye yöneleceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Ayrıca müşteri konaklama tesisinden ve/veya hizmet alınan işletmeden kaynaklı şikayetlerini gerek sözlü, gerek görsel medyada, sosyal medya mecralarında ve şikayet sitelerinde doğrudan ilgili tesise yönelteceğini kesinlikle acente aleyhinde olumsuz yorumlarda bulunmayacağını, acentenin marka değerine zarar vermeyeceğini aksine davranışta bulunması halinde acentenin bu nedenle uğradığı menfi ve müspet tüm zararlardan sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
3-46) Tura katılan tüm misafirler sağlık durumlarının tur akışına, içeriğine ve sahip olduğu şartlara uygun olup olmamasından kendisi sorumludur. Katılımcının tur esnasında yaşayabileceği sağlık problemlerine ilişkin karar vermek ve bu konuda tedbir almak tamamen katılımcının kendi sorumluluğunda olup acentenin ya da acente çalışanlarının rehber dahil bu konuda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Katılımcı tur öncesi ve sonrası öngördüğü tüm sağlık problemlerinden kendisi sorumlu olup acenteden herhangi bir şekilde hak talep edemez ve talep etmeyeceğini turu satın alırken kabul etmiş sayılır.
3-47) Acentenin tur programlarında ilan etmiş olduğu fiyata dahil olan hizmet kalemleri turun ilan edildiği tarihteki maliyetleri kapsamaktadır. Tur satın alındıktan sonra meydana gelebilecek olan tüm KDV, damga pulu, vergi, yurt dışı çıkış harcı, sigorta, benzin,mazot müze kartı , müze giriş ücretleri , milli park ve ören yeri giriş ücretleri damga vergisi, karar pulu, konaklama vergisi vb. tüm yasal giderler acente tarafından müşteriye yansıtılır. Acente sahip olduğu insiyatifi kullanarak geriye dönük satışlarında da oluşan fiyat farkını talep etme hakkına sahiptir.
3-48) Uçak bileti dahil olarak satılan programlarda uçak bileti kesildikten sonra katılımcı turu iptal etmese dahi kesilmiş olan uçak uçak biletinde talep edeceği her türlü değişiklikten kaynaklanan fiyat farkından sorumludur. Katılımcı talebi ile yapılan değişiklikten kaynaklanan fiyat farkı acenteden talep edilemez.
3-49) İş bu protokol iki nüsha halinde tanzim ile beraberce imzalanmış olup, protokolden kaynaklanacak itilafların çözümü Ankara Mahkemeleridir.
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI
Bu rezervasyon sürecinde; müşteriden alınan konaklayacak kişilere ait isim-soyisim, doğum tarihi, TC kimlik numarası bilgileri rezervasyonun kayıt altına alınması için ilgili konaklama işletmesi ile; isim-soyisim, telefon numarası, e-mail adresi ve konaklama detayları yerel rehberlik ve transfer hizmetleri için işbirliği içinde olduğumuz tedarikçi firma ile paylaşılmaktadır. Rezervasyonun tamamlanması için müşteriden alınan kredi kartı, banka hesap bilgileri vs. Ayder Turizm tarafından kesinlikle kayıt altına alınmamaktadır. İşbu sözleşme ile müşteri söz konusu verilerin ilgili birimlerle paylaşılmasına, bir sonraki rezervasyon talebinde kullanılmak üzere müşteriye SMS, e-mail vs. iletişim araçları ile bilgilendirmeler yapılmasına onay vermektedir. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında müşteri onayı ile işlenen bu veriler, rezervasyonun sonlanmasından sonra bir sonraki rezervasyon talebinde kullanılmak ve/veya 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Kanunu kapsamında reklam, kampanya, ilan, vb. paylaşımlar için 10 yıl süre ile tarafımızca korunmaktadır. Müşteri, kişisel verilerinin ve/veya rezervasyon detaylarının konaklama sonrası silinmesini ve bilgilendirmeler için verdiği onayı iptal etmek isterse, bu durumu (+90 312 232 42 33) Ayder Turizm Tur - -Otel Departmanına veya {tur@ayder.com.tr} adresine bildirecek ve Ayder Turizm konuyla ilgili talepleri mümkün olan en kısa sürede yerine getirecektir.
Okudum, kabul ediyorum.
Tüketici Adı Soyadı:
Tarih:
İmza: